Schowaj/Wysuń odtwarzacz Youtube
zamknij okno i wyłącz film     odtwórz dowolny film z YT
Na forum są teraz:
Google [Bot], Avatar użytkownika neo, Avatar użytkownika szczyglis, Yahoo [Bot]
a216835992bec4e7ae29261f030b16bf
CZAT Z FN 29 stycznia 2017 godzina 21.00 "Wędrówka dusz czyli reinkarnacja - dlaczego wiedza, a nie wiara."
brak nowych PW
a216835992bec4e7ae29261f030b16bf
Strona 15 z 15 [ Posty: 213 ]

*< 1 ... 11 12 13 14 15
Utwórz nowy wątek   Odpowiedz w wątku

Pokaż pierwszy nieprzeczytany post

Drukuj
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: piątek, 13 sty 2017, 23:41
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
poniedziałek, 9 sty 2017, 23:09
 
   
0
@szczyglis dzieki za wskazowki.

Co do wyjasnienia jak to zostalo zrobione to na glownej stronie www.number-galaxy.eu po lewej stronie troche nizej jest pozycja (link):
2D string in
Number Galaxy

Tam jest krok po kroku wyjasnione ja dochodzi sie do tych wynikow. Czy przegladales ten link i czy jest dostepny?
Dalej sluze wyjasnieniami.
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: sobota, 14 sty 2017, 02:13
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja neutralna
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
czwartek, 19 sty 2017, 00:08
 
   
0
gdanszczanin napisał(a):
Czy przegladales ten link i czy jest dostepny?
Dalej sluze wyjasnieniami.


Tak, akurat miałem wolną chwilkę, więc przejrzałem, poczytałem i mniej więcej kumam jak to działa, ale nie rozumiem skąd ten podział na te pozytywne i negatywne macierze? I skąd wziąłeś te algorytmy, jak np. cytując:

if(8 > 8/2) then TM = 8 + 1 - 8
Dlaczego if(TM > n/2) i dalej n + 1 - TM ? Skąd wziął się taki warunek, żeby akurat w taki sposób to wyliczać? To TM tutaj to rozumiem numer wiersza tak?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek/szczyglis Obrazek/szczyglis
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Napisane: sobota, 14 sty 2017, 09:52
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
poniedziałek, 9 sty 2017, 23:09
 
   
0
Jezeli napisalbym, ze sa to macierze to natychmiast czytajacy to porownal do dzialan na nich. Lecz nie jest to samo. Ogolnie wzor rozkladu dla wielowymiarowych figur magicznych jest postaci:

MA[i][j] = (...(((TM[i][j] * N + 1 - Z1[i][j])*N + 1 - Z2[i][j])*N + 1 - Z3[i][j])*N + 1 - Z4[i][j])*N ....... +1 - Zn[i][j]

Przedstawie procedure rozkladu to lepiej bedzie mozna to zrozumiec - to tak wyglada jak rozklad atomu na coraz mniejsze elementy.
W powyzszym rownaniu elementy mozna miedzy soba przestawiac i uzyskuje sie nowe warianty MA[i][j].

W Twoim zapytaniu idzie mnie o znalezienie elementow tablicy odchylone od srodka, tu N/2 = 8/2 = 4 (element tablicy TM czy Z1 jest w granicach od 1 do N). Obrazowo pokazuje to jako wartosci koloru czerwonego a w obliczeniach nadaje wartosci ujemne, gdyz program nie rozroznia kolorow. Jezeli do rownania MA[i][j] zamienisz w tablicach TM[i][j] i Z1[i][j] wartosci z czerwonych na czarne to uzyskasz nowy wariant kwadratu magicznego MA[i][j]. Ponadto manipulacja indeksami i, j dale tez nowe warianty. Dla kwadratow magicznych MA[i][j] jest 80 kombinacji manipulujac indeksami lecz nie wszystkie daja kwadrat magiczny a tez taki sam lecz odwrocony (przekoziolkowany). Takie rozklady pozwalaja na odkrycie zaleznosci matematycznych i do zbudowania ogolnej formuly budowania konkretnych przypadkow. Poczatkowo nadalem nazwe TM (tablica multiplikatora) lecz jest to obojetne i nie ma znaczenia.

Oto procedura rozkladu:

Uwagi:
musza byc znane wszystkie wartosci tablicy MA[i][j]
ukosniki // znacza jako remarki
%N znaczy modulo N
indeksy i, j zaczynaja sie od 0 a koncza na N-1


Kod:
// Start:

      // ***************************************
      // * rozklad MA[i][j] na  TM[i][j] i Z1[i][j] *
      // ***************************************
      odchylka = 1;                      // odchylka = 1 bo elementy tablic TM[i][j] i Z1[i] zaczynaja sie od 1
      for (i=0; i<=N-1; i++)
        {
           for (j=0; j<=N-1; j++)
           {
                 if ( MA[i][j] %N ==0)
                    {
                        TM[i][j] = MA[i][j] / N;
                        Z1[i][j] = odchylka;
                     }
                 else
                     {
                       TM[i][j] = ( MA[i][j] - MA[i][j] %N ) / N + odchylka;
                       Z1[i][j] = TM[i][j]*N + odchylka - MA[i][j];
                     }
            } // End j
        } // End i

       // End



Jezeli chociaz jeden z elementow tablicy TM[i][j] po rozkladzie jest wiekszy niz N to rozkladamy TM[i][j]
dalej wstawiajac w powyzszej procedurze TM[i][j] w miejsce MA[i][j] i TM[i][j] jako Z2[i][j]

Wracam do Twego pytania, tak dla TM (takze tez dla Z1) domknieta spline robie w CAD i budowana dla kazdego wiersza a potem robiony
jest zrzut (screen) z ekranu i zapisywana w pliku *.gif. Potem w edytorze animacyjnym po ustawieniu szybkosci zmian obrazu tworzona
animacja. Taki edytor animacyjny jest za darmo np w Paint Shop Pro (PSP od versji 6).

Prosze @szczyglis scal ta odpowiedz z poprzednia, gdyz planowalem reszte odpowiedziec dopiero wieczorem.
Ostatnio edytowano sobota, 14 sty 2017, 10:49 przez szczyglis, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Posty scalone
Strona 15 z 15 [ Posty: 213 ]

*< 1 ... 11 12 13 14 15
Utwórz nowy wątek   Odpowiedz w wątku  

POKŁAD KAJUT TEMATYCZNYCH Nauka

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników
Skocz do:  
Szukaj:
Wyświetl posty nie starsze niż: Sortuj wg


wysyłanie...czekaj...


Powered by phpBB © 2002, 2006 phpBB Group
upgraded by szczyglis /2016/ v. 2.5 | 14.01.2017 [ Dziennik zmian ]
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
[ Time : 2.293s | 27 Queries | GZIP : Off ]