Schowaj/Wysuń odtwarzacz Youtube
zamknij okno i wyłącz film     odtwórz dowolny film z YT
Na forum są teraz:
Google [Bot]
2e6002ed2f779bc27a690e3a8dd2010e
LIVE-STREAM FN Data następnego streamu zostanie wkrótce podana
brak nowych PW
2e6002ed2f779bc27a690e3a8dd2010e
Strona 2 z 8 [ Posty: 227 ]

*< 1 2 3 4 5 ... 8 >
Utwórz nowy wątek   Odpowiedz w wątku

Pokaż pierwszy nieprzeczytany post

Drukuj
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: wtorek, 14 cze 2016, 22:55
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Szanowni koledzy/kolezanki, napisalem w nawiasie jednoznacznie (zlozona lub pierwsza).
Wszystkie liczby pierwsze wbudowane do takich kwadratow spelniaja nastepujaca zaleznosc:

p + q = 2*c

gdzie p, q liczby pierwsze a c jako liczba centralna jest liczba nieparzysta (moze lub nie musi byc liczba pierwsza).

Liczba c lezy w samym srodku kwadratu magicznego. Magicznosc polega na tym ze sumy w rzedach, kolumnach i w dwoch glownych przekatnych jest ta sama.
Liczby pierwsze w takim kwadracie nie moga sie powtarzac i nie moga byc ujemne. Algorytm ukladania i program komputerowy jest dosc skomplikowany lecz
dziala w czasie rzeczywistym.
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: środa, 15 cze 2016, 17:26
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
piątek, 17 lis 2017, 13:55
 
   
0
Te liczby pod tym linkiem są ułożone w kolejnych rzędach kwadratu jak rozumiem.
I co, następnie umieszczasz je w przestrzeni 3D? Tzn. jak umieszczasz np. liczbę 45565153 w 3D?
No bo mamy 3 współrzędne: x, y, z i jedną liczbę.
I kolejne pytanie - czy istnieją inne liczby pierwsze spełniające warunek tego kwadratu, a tam nie umieszczone, czyli, czy są liczby jakby nadmiarowe, których w 3D nie umieszczasz?
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: środa, 15 cze 2016, 19:59
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Odpowiadam po kolei:

1. Wpierw wybieramy dowolna liczbe centralna c, przynajmniej 5-cio cyfrowa dlatego aby uzyskac dostateczna ilosc par liczb pierwszych spelniajacych podana zaleznosc:

p + q = 2*c, gdzie p, q > 3, c liczba nieparzysta (c=2*k+1, k=2,4,5,...,)

2. Indeksujemy p[i], druga liczba pierwsza jest wiec automatycznie q[i] = 2*c - p[i]

3. Obliczamy jaki wielki jest zbior { p[i], q[i]} dodajemy 1 (liczbe centralna)

4. Przykladowo otrzymamy z powyzszego rownania (p+q=2*c) 1001 par (p i q) i jedna liczbe centralna (c)
a wiec jest 1001*2+1=2003 wszystkich liczb

5. Obliczamy teoretyczny rzad kwadratu magicznego = pierwiastek kwadratowy z 2003 i zaokraglamy w dol do liczby calkowitej. Jezeli jest parzysta to odejmujemy 1
A wiec: pierwiastek kwadratowy z 2003 = 44,754888, zaokraglamy do 44 i poniewaz jest to liczba parzysta zaokraglamy w dol do 43

Mamy wiec teoretyczny rzad (order) kwadratu magicznego.

6. Wstawiamy liczbe c do centrum kwadratu

7. Bierzemy w Centrum kwadrat 3x3 i ukladamy wpierw w kolumnie wybrane liczby pierwsze z powyzszego zbioru tak aby spelnialo zaleznosc:

p[1] + p[2] + 2*c-p[3] = 3*c (3*c poniewaz rzad kwadratu jest 3)
8. Gdy znajdziemy ta zaleznosc przechodzimy wstawiamy nastepujaco do kwadratu 3x3:

2*c-p[3] p[4] 2*c-p[1]
p[2] c 2*c-p[2]
p[1] 2*c-p[4] p[3]

Uwaga: jeszcze p[4] jest nieznana i w tym celu szukamy tak dlugo p[4] w zbiorze {p,q} az jest spelniona zaleznosc (gorny wiersz):

p[4] = 3*c - (2*c-p[1]) - (2*c-p[3])

9. Gdy znajdziemy p[1], p[2], p[3] i p[4] usuwamy je ze zbioru {p,q} dlatego aby ponownie ich nie wybrac.
Wstawiamy je do kwadratu rzedu 3 (3x3)

10. Przechodzimy do kwadratu rzedu 5 (5x5) i liczymy podobnie jak wyzej dla kwadratu 3x3, z tym, ze suma jest teraz 5*c.

Wyglada to dosc trywialnie lecz programowo troche skomplikowane.

Odpowiadam na pytanie Kanu:

1. We wspolrzednych x, y jest kwadrat rzedu N (tu w powyzszym przykladzie x(0,43) i y(0,43) a liczby pierwsze p - q sa odwzorowane na wspolrzednej z.

2. Zostaje czesc niewykorzystana liczb pierwszych p i q, czesc lezy w centrum kwadratu na prostych.

Nie wiem czy wystarczajaco wytlumaczylem ale odpowiem na pytania. Podsylam grafiki.


3D model on Dorntorus.jpg
3D model on Dorntorus.jpg [ 50.14 KiB | Przeglądane 1336 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: czwartek, 16 cze 2016, 14:54
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
piątek, 17 lis 2017, 13:55
 
   
0
Dla mnie prostszy jest zapis kwadratu 3x3 taki:
q[3] p[4] q[1]
p[2] c q[2]
p[1] q[4] p[3]

Wtedy widać, że suma pierwszej kolumny to p[1] + p[2] + q[3] = q[1] + q[2] + p[3] (trzecia kolumna), no i reszta wzorów wynika z przekształceń, by te sumy były równe i w wierszach i kolumnach.
To co piszesz jest naprawdę ciekawe. Zastanawiam się gdyby pokombinować coś z tymi liczbami i np. zamiast pierwszych wstawiać jakieś inne lub też próbować je odwzorowywać w innych przestrzeniach. W każdym razie daje do myślenia.
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: czwartek, 16 cze 2016, 18:20
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Odpowiadam,

Przeksztalcenia Twoje owszem prawidlowe, lecz w programowaniu potrzeba tak jak podalem. Znaczy to ze algorytm szuka p[i] od poczatku zbioru a dla q: 2*c - q[i], tzn szuka liczbe pierwsza od konca zbioru. Czyli algorytm szuka rownosci "idac" z dwoch koncow zbioru i znajdzie ten przypadek rownosci szybciej. Ponadto wazne jest umiejscowienie szukanych rozwiazan w kwadracie. Przesylam kwadrat rzedu 11 dla liczby centralnej 5437. Wektorami pokazalem sposob osadzania p[i] i q[i]. Taki kwadrat nazwalbym znormalizowanym i daje to taki wyglad jak pokazane grafiki w 3D. Inaczej bedzie chaos.

Algorytm nie uzyskuje maksymalnego rzedu ze wzgledu na wybieranie p[i] i q[i] ze zbioru w sposob znormalizowany. Maksymalny rzad dla c=5437 jest 13.
W nastepnej przesylce pokaze nieznormalizowany kwadrat z liczb pierwszych rzedu 13 i liczby centralnej 5437 ulozony w 1979r przez jednego wieznia w USA. Analiza tego kwadratu pozwolila mnie zrozumiec zaleznosci matematyczne ich budowy i rozwinelem o kwadraty znormalizowane. Tej dziwnej paraboidalnej forma w 3D nie przypuszczalem dopiero gdy wprowadzilem takie kwadrat poprzez programowanie w Visual Basic (VB) do przestrzeni trojwymiarowej (3D) dopiero zauwazylem ta piekna forme. Probowalem algorytm dla zbioru skladajacego sie z liczb nieparzystych (pierwszych i zlozonych) to algorytm z wielkim nakladem czasu probuje je ulozyc. To co sie uzyskuje to przy tym samej liczbie centralnej twor paraboidalny splaszczony poniewaz ze wzgledu na o wiele wieksza liczbe par liczb (a+b=2*c) rzad kwadratu jest zdecydowanie wiekszy. Wyglada to w wielkim przyblizeniu, ze pary p i q z liczb pierwszych tworza "kule" a zbior a i b tworza splaszczona "kule". Czyli p i q tworza bardziej idealna figure.

Przeanalizowalem komputerowo czy jest tylko wazna zaleznosc: p + q = 2*c (multiplikator 2) i tu przyszlo wielkie zaskoczenie i tak:

1) p + q = 2*c ==> p + q = 2^1*c
oraz w pionie dla 3x3: p1+p2+(2*c-q1) = 3*1*c ==> 3*2^0*c
5x5: ........................ = 5*1*c ==> 5*2^0*c
7x7: ........................ = 7*1*c ==> 7*2^0*c
---------------------------------------------------------------------------

2) p + q = 4*c ==> p + q = 2^2*c
oraz w pionie dla 3x3: p1+p2+(2*c-q1) = 3*2*c ==> 3*2^1*c
5x5: ........................ = 5*2*c ==> 5*2^1*c
7x7: ........................ = 7*2*c ==> 7*2^1*c
---------------------------------------------------------------------------

3) p + q = 8*c ==> p + q = 2^3*c
oraz w pionie dla 3x3: p1+p2+(2*c-q1) = 3*4*c ==> 3*2^2*c
5x5: ........................ = 5*4*c ==> 5*2^2*c
7x7: ........................ = 7*4*c ==> 7*2^2*c
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------

4) p + q = 2^k*c ==> p + q = 2^k*c
oraz w pionie dla 3x3: p1+p2+(2*c-q1) = 3*2^(k-1)*c
5x5: ........................ = 5*2^(k-1)*c
7x7: ........................ = 7*2^(k-1)*c

??????????????????????????????????????????????????????????????

Cos tu sie klania funkcja Riemanna (multiplikatory wykladnicze) !

Mam nadzieje, ze zrozumiale opisalem.


bordered prime magic square order 11 center 5437.gif
bordered prime magic square order 11 center 5437.gif [ 108.71 KiB | Przeglądane 1313 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: czwartek, 16 cze 2016, 18:31
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Podsylam kwadrat magiczny z liczb pierwszych rzedu 13 z liczba centralna 5437. Ulozyl go pensjonariusz w wiezieniu w USA w roku 1979. Umiescil to rozwiazanie w Mathematical Recreations Joseph Madachy. Jak widac mimo tej samej liczby centralnec c=5437 ulozone w kwadracie liczby pierwsze sa nieupozadkowane i ulozone chaotycznie. Dlatego nie uzyska sie tej pieknej paraboidalnej figury w 3D. Ten kwadrat byl w 1981r przedstawiony w Mlodym Techniku przez dr. Szurka i dal mnie duzo myslenia analitycznego. Efekt tego przemyslenia pozwolil mnie ulozyc algorytm komputerowy na obliczanie dowolnego takiego kwadratu w zaleznosci od mozliwosci procesora (liczby pierwsze typu integer).


bordered prime magic square order 13 center 5437.jpg
bordered prime magic square order 13 center 5437.jpg [ 86.72 KiB | Przeglądane 1313 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: czwartek, 16 cze 2016, 22:40
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Gdy spojrzymy z gory na ten trojwymiarowy "paraboidalny" zbior liczb pierwszych to widzimy kwadrat. Czyli zbior posiada jakby glebie liczbowa i gdy zwiekszamy liczbe centralna c to ten twor matematyczny zachowuje tak jakby byl na nadmuchiwanym balonie i z calkiem innym zbiorem liczb pierwszych.
W ten sposob mozna bedzie okreslic coraz to nowa rodzine (zbiorowisko) liczb pierwszych. Moze to doprowadzic do zmierzchu metody kryptologicznej RSA.
Podaje ponizej widok z gory tego zbiorowiska liczb pierwszych w kwadracie magicznym rzedu 61.


61x61prime number matrix.jpg
61x61prime number matrix.jpg [ 92.37 KiB | Przeglądane 1306 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: czwartek, 16 cze 2016, 22:56
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Oto uklad zbiorowiska liczb pierwszych w bordered prime magic square (po polsku brzegowe kwadraty magiczne z liczbami pierwszymi) rzedu 145 z liczba centralna 1.999.246, ktory ulozyl komputer PC wedlug zadanego z gory algorytmu:


145x145_1999247.jpg
145x145_1999247.jpg [ 246.47 KiB | Przeglądane 1302 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: czwartek, 16 cze 2016, 22:58
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
A teraz rzedu 231 z liczba centralna 5.999.551


231x231_5999551.jpg
231x231_5999551.jpg [ 166.8 KiB | Przeglądane 1301 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: czwartek, 16 cze 2016, 23:01
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
I na zakonczenie rzedu 259 z liczba centralna 6.999.551

Jestem zdania, ze tym problemem powinny zajac sie Instytuty Matematyczne. Tu lezy najprawdopodobniej tajemnica funkcji Riemanna.


259x259_6999551.jpg
259x259_6999551.jpg [ 178.39 KiB | Przeglądane 1300 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 08:37
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
piątek, 17 lis 2017, 13:55
 
   
0
A próbowałeś nawiązać kontakt z kimś z jakiegoś instytutu matematycznego. Bo niewątpliwie wymaga to głębszej analizy.
A powiedz czy próbowałeś np. zrobić coś podobnego dla np. liczb powiązanych jakoś wzorem z liczbami pierwszymi, no i przy założeniu tego Twojego rozkładu liczb w kwadracie. Czyli np. tworzysz zbiór liczb pierwszych p[i] dla jakiejś liczby centralnej, a następnie zbiór liczb (max(p[i])+1) - p[i], czyli od liczby większej o np. 1 od maksymalnej z tego zbioru odejmujesz wszystkie po kolei liczby pierwsze z tego zbioru. I dla takiego zbioru to sprawdzić. Bo być może wynika to z jakichś własności kwadratów magicznych? Bo mnie ciekawi czy takie regularności pojawiają się tylko dla liczb pierwszych.
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 11:12
kanu

reputacja wyśmienita
Orbita Czarnej Dziury
Ostatnio widziany(a):
piątek, 17 lis 2017, 13:55
 
   
0
A w jaki sposób dobierasz kolejność liczb do tego kwadratu, czyli co decyduje, że liczba p[1] p[2] i tak dalej wynosi daną konkretną wartość. Bo masz ileś tam par tych liczb. Oznaczasz ich kolejność i wrzucasz do kwadratu. Czy najpierw wrzucasz do kwadratu, a potem przypisujesz nazwy, że p[1] jest tyle i tyle? Bo chyba ważne jest w jaki sposób te liczby wrzucasz do kwadratu (przepraszam, że tak drążę, ale próbuję zrozumieć jak tworzysz ten kwadrat, bo np. zastanawiam się czy z zadanego już zbioru par da się ułożyć tylko jeden czy więcej takich kwadratów. Jeśli jeden, to jest jakiś ściśle określony algorytm, który decyduje o kolejności przypisywania tych liczb).
Rozumiem, że zmierzasz do odwrócenia tego algorytmu, czyli przewidywania wystąpień kolejnych liczb pierwszych. Ale chyba te liczby w kwadracie to nie są wszystkie liczby pierwsze z danego zakresu, tylko te co spełniają warunek p + q = 2c. Więc nawet odwracając to zagadnienie, nie wypiszemy wszystkich liczb pierwszych (z danego przedziału), tylko niektóre, spełniające warunek.
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 13:29
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Nawiazalem kontakt z prof. dr Kühne z Uniwersytetu Hamburskiego, jest on z dziedziny teorii liczb. Powiedzial, ze jest to cos nowego w tej teorii i nalezaloby sprawdzac na wielu przypadkach. Poniewaz jestem tylko dypl. inzynierem a nie dr matematyki to nie jestem partnerem do konwersacji na te tematy. Ponadto prof. Iwaniec z Polski ktory pracuje na stale w USA napisal, ze jest to bardzo interesujace lecz nie moze zajac sie tym problemem gdyz pracuje obecnie w duzym projekcie.

Dlatego apeluje do mlodych matematykow i informatykow w Polsce aby powaznie przypatrzyli sie temu zagadnieniowi.
Czesto, gdy powie sie o magicznym kwadracie to kazdy mysli, ze to tylko rozrywka umyslowa. Tak nie jest co pokazalem na swoich stronach internetowych w wielotysiecznych przykladach.

W tym zagadnieniu interesujacy jest promien zakrzywienia tej powierzchni w zaleznosci do liczby centralnej c. Dla zbioru tej figury 3D jest on specyficzny i chyba staly. Nie moge go matematycznie okreslic, gdyz jest to powierzchnia jakas "paraboidalna". Jedynie zakrzywienie jest takie samo gdy w kwadracie magicznym, okreslanym na moich stronach http://www.number-galaxy.eu jako MA[i][j], dodamy stala liczbe. Lecz to zbiorowisko nie sklada sie z samych liczb pierwszych lecz jesz mieszanym.

Ponizej przedstawiam wykresy srodkowej kolumny kwadratow rzedu 191, 231, 259 i 351 wzgledem rzednej x a drugi wykres tych samych srodkowych ustawionych w centrum najwiekszego z nich kwadratu czyli rzedu 351. Widac, ze krzywizny sa podobne.


4 wykresy wzgledem osi x.jpg
4 wykresy wzgledem osi x.jpg [ 120.81 KiB | Przeglądane 1262 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 13:30
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
I drugi wykres:


4 wykresy w centrum MA rzedu 351.jpg
4 wykresy w centrum MA rzedu 351.jpg [ 113.2 KiB | Przeglądane 1261 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 13:55
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Twoje zapytanie: "...A w jaki sposób dobierasz kolejność liczb do tego kwadratu...".

Algorytm wybierania p[i] ze zbioru dziala tak, ze wybiera najmniejsza liczbe ze zbioru i najmniejsze z mozliwych.

W przyblizeniu dla srodkowego kwadratu 3x3:

- szuka najmniejsza wpierw dla i=1 p[i] i gdy ja znajdzie to bierze p[i+1] i p[i+2] i (2*c-p[i+3])

- sprawdza rownanie:

p[i] + p[i+1] + (2*c-p[i+3]) = 3*c

lewa strona rownania Lewa = p[i] + p[i+1]
prawa strona rownania Prawa = 3*c - (2*c-p[i+3]) = c + p[i+3]

- zapytanie programowe:

jezeli Lewa > Prawa to podnosimy indeks i w p[i+3]
jezeli Lewa < Prawa to podnosimy indeks w p[i+1]
gdy Lewa = Prawa to przechodziimy to przeszukania w 3x3 w rzednej (row).

- sprawdzadamy oba indeksy nie byly te same, gdyz wybrana bedzie liczba podwojnie lub wielokrotnie.

- gdy indeksem dojdziemy do konca zbioru to bierzemy nastepna ze zbioru dla p[i], i tak dalej

Mowiac krotko bierzemy najblizsze mozliwe rozwiazanie

Podaje ponizej animacje z wykresow wszystkich kolumn w kwadratach magicznych rzedu 95, 105 9 125.
Ladnie to wyglada.


95x95 Animation.gif
95x95 Animation.gif [ 194 KiB | Przeglądane 1255 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 13:55
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Twoje zapytanie: "...A w jaki sposób dobierasz kolejność liczb do tego kwadratu...".

Algorytm wybierania p[i] ze zbioru dziala tak, ze wybiera najmniejsza liczbe ze zbioru i najmniejsze z mozliwych.

W przyblizeniu dla srodkowego kwadratu 3x3:

- szuka najmniejsza wpierw dla i=1 p[i] i gdy ja znajdzie to bierze p[i+1] i p[i+2] i (2*c-p[i+3])

- sprawdza rownanie:

p[i] + p[i+1] + (2*c-p[i+3]) = 3*c

lewa strona rownania Lewa = p[i] + p[i+1]
prawa strona rownania Prawa = 3*c - (2*c-p[i+3]) = c + p[i+3]

- zapytanie programowe:

jezeli Lewa > Prawa to podnosimy indeks i w p[i+3]
jezeli Lewa < Prawa to podnosimy indeks w p[i+1]
gdy Lewa = Prawa to przechodziimy to przeszukania w 3x3 w rzednej (row).

- sprawdzadamy oba indeksy nie byly te same, gdyz wybrana bedzie liczba podwojnie lub wielokrotnie.

- gdy indeksem dojdziemy do konca zbioru to bierzemy nastepna ze zbioru dla p[i], i tak dalej

Mowiac krotko bierzemy najblizsze mozliwe rozwiazanie

Podaje ponizej animacje z wykresow wszystkich kolumn w kwadratach magicznych rzedu 95, 105 9 125.
Ladnie to wyglada.
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 13:56
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
teraz dla rzedu 105


105x105 Animation.gif
105x105 Animation.gif [ 154.36 KiB | Przeglądane 1119 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 13:58
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
niestety nie przyjmuje pliku gdyz jest za duzy info (Plik jest zbyt duży, maksymalny rozmiar to 256 KiB)
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 14:30
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 4 lis 2017, 02:08
 
   
0
gdanszczanin napisał(a):
niestety nie przyjmuje pliku gdyz jest za duzy info (Plik jest zbyt duży, maksymalny rozmiar to 256 KiB)


Zwiększyłem limit do 1MB, spróbuj teraz.
Do większych jeszcze plików możesz użyć Imgura (jest tutaj od tego stosowna opcja).
Tak ogólnie ciekawe rzeczy piszesz, ale muszę to poczytać na spokojnie.
PS. Sam jestem programistą, więc tematowi na pewno w wolnej chwili się przyjrzę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 17:02
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
dla rzedu 125


125x125 Animation.gif
125x125 Animation.gif [ 265.5 KiB | Przeglądane 1095 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 17:05
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
A teraz animacja dla 3D bordered magic square order 421 z liczba centralna 31.999.573 w przestrzeni 3D:


ani_421x421_31999573v2.gif
ani_421x421_31999573v2.gif [ 366.66 KiB | Przeglądane 1093 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 17:13
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
W tej ostatniej animacji dla rzedu 421 widac w centrum dwie proste na ktorych leza liczby pierwsze w magicznym kwadracie.

Moge tylko spekulowac, czy sa to czesciowe proste, ktore leza na miejscach zerowych funkcji zeta Riemanna?

Wystepuje to we wszystkich do tej pory przebadanych warunkach. Jezeli tak, to czesc realna funkcji zeta Riemana
nalezaloby rozszerzyc o przynajmniej dwie osie rzeczywiste.
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 22:20
zaciekawiony

reputacja dobra
Galaktyka Andromedy
Ostatnio widziany(a):
niedziela, 19 lis 2017, 23:51
 
   
0
Obawiam się że nie tędy droga. Miejsca zerowe funkcji Riemanna (w części rzeczywistej) to jeszcze nie liczby pierwsze. Dają one znać o przebiegu funkcji rozkładu częstości liczb pierwszych w danym zakresie.

Bywa i tak...
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 17 cze 2016, 23:29
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Piszac o prostej mialem na mysli stwierdzenie ja w podeslanej grafice:


miejsca zerowe funkcji zeta Riemanna1.jpg
miejsca zerowe funkcji zeta Riemanna1.jpg [ 108.29 KiB | Przeglądane 1056 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: sobota, 18 cze 2016, 21:48
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Zachecam do ogladania stron internetowych http://www.number-galaxy.eu . Nazwa number galaxy = galaktyki liczbowe wynikla z tego, ze faktycznie wielowymiarowe figury magiczne, w tym magiczne kwadraty, szesciany, tesseracty, leza na wirujacych torusach. Zwiazki matematyczne miedzy takimi torusami tworzy konkretne figury magiczne.

Ponizej przedstawiam zwykly kwadrat magiczny rzedu 50 (simple Magic square) w ukladzie kartezjanskim osi x, y, z oraz ten sam odzwierciedlony na torusie.


MA simple magic square order 50 ex 1 matrix.gif
MA simple magic square order 50 ex 1 matrix.gif [ 13.26 KiB | Przeglądane 1031 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: sobota, 18 cze 2016, 21:50
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
A to ten sam na torusie.


MA simple magic square order 50 ex 1 anim.gif
MA simple magic square order 50 ex 1 anim.gif [ 95.84 KiB | Przeglądane 1030 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: niedziela, 19 cze 2016, 08:53
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
A tak wyglada zwykly kwadrat magiczny rzedu 64 / simple magic square order 64 (tutaj MA[i][j])
odwzorowany na torusie.

Punkty czerwonego koloru na torusach TM[i][j] i Z1[i][j] sa tworzone po to aby optycznie widac nizej
podane zaleznosci:

- jezeli wartosci w TM[i][j] oraz w Z1[i][j] sa mniejsze od N/2 (N to rzad / order kwadratu) to kolor bialy
- jezeli wartosci w TM[i][j] oraz w Z1[i][j] sa wieksze lub rowne od N/2 (N to rzad / order kwadratu) to kolor czerwony
i tworzymy w tym przypadku:
TM[i][j] -> N + 1 - TM[i][j] tzw. przeciwna wartosc (anty TM[i][j])
oraz
Z1[i][j] -> N + 1 - Z1[i][j] tzw. przeciwna wartosc (anty Z1[i][j])


Kolorowanie sprawia, ze widac sekwencyjny przebieg pol a stad znalezc mozna zaleznosci matematyczne
i tworzyc rozne warianty tego kwadratu.


simple magic square order 64 on torus.jpg
simple magic square order 64 on torus.jpg [ 121.87 KiB | Przeglądane 1019 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: niedziela, 19 cze 2016, 18:26
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
Dla przykladu podaje wynik pandiagonalnego kwadratu magicznego rzedu 101. Pandiagonalny ma dodatkowe sumy rowne sumie magicznej liczonej po lamanych przekatnych.

A wiec wpierw Torus TM nazwany negatywnym (wartosci w nim >=N/2 transformowane sa do N + 1 - TM i punkty pokazane sa w czerwonym kolorze pozostale w kolorze bialym.


TM torus negativ panmagic order 101 ex01.jpg
TM torus negativ panmagic order 101 ex01.jpg [ 113.59 KiB | Przeglądane 992 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: niedziela, 19 cze 2016, 18:27
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
A teraz Torus Z1 nazwany negatywnym (wartosci w nim >=N/2 transformowane sa do N + 1 - Z1 i punkty pokazane sa w czerwonym kolorze pozostale w kolorze bialym.


Z1 torus negativ panmagic order 101 ex01.jpg
Z1 torus negativ panmagic order 101 ex01.jpg [ 107.59 KiB | Przeglądane 991 razy ]
Re: Tajemnice liczb i Wszechświata Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: niedziela, 19 cze 2016, 18:33
gdanszczanin

reputacja neutralna
Doświadczony Astronauta
Ostatnio widziany(a):
-
 
   
0
I w koncu wynik jako pandiagonalny kwadrat magiczny MA odwzorowany na torusie. Wyglada jak jakis morski slimak.

Tu zachodzi funkcja: MA[i][j] = TM[i][j] * N + 1 - Z1[i][j]

N jest rzedem (order) kwadratu (tutaj N=101)

Jest okreslona funkcja na dowolny pandiagonalny kwadrat magiczny rzedu N = 2*k + 1 (rzad = liczbie nieparzystej)


MA torus panmagic order 101 ex01.jpg
MA torus panmagic order 101 ex01.jpg [ 132.38 KiB | Przeglądane 990 razy ]
Strona 2 z 8 [ Posty: 227 ]

*< 1 2 3 4 5 ... 8 >
Utwórz nowy wątek   Odpowiedz w wątku  

POKŁAD KAJUT TEMATYCZNYCH Nauka

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników
Skocz do:  
Szukaj:
Wyświetl posty nie starsze niż: Sortuj wg
cron


wysyłanie...czekaj...


Powered by phpBB © 2002, 2006 phpBB Group
upgraded by szczyglis /2017/ v. 3.1 | 20.08.2017 [ Dziennik zmian ]
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1
[ Time : 1.733s | 35 Queries | GZIP : Off ]