Schowaj/Wysuń odtwarzacz Youtube
zamknij okno i wyłącz film     odtwórz dowolny film z YT
Na forum są teraz:
Bing [Bot], Avatar użytkownika Deus, Google [Bot], Avatar użytkownika neo
97d688353e7add630ad827794b21e84e
LIVE-STREAM FN Data następnego streamu zostanie wkrótce podana
brak nowych PW
97d688353e7add630ad827794b21e84e
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ] Utwórz nowy wątek   Odpowiedz w wątku

Pokaż pierwszy nieprzeczytany post

Drukuj
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Tajemnicze wypadki niszczycieli US NAVY Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: wtorek, 22 sie 2017, 12:53
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 4 lis 2017, 02:08
 
   
0
Coś dziwnego dzieje się z niszczycielami Marynarki Wojennej USA.
W przeciągu 2 miesięcy miały już 2 wypadki.

Informacja z wczoraj:

Tajemnicza kolizja niszczyciela USS John S. McCain z tankowcem - czy okręt padł ofiarą ataku elektronicznego?

Trwa operacja poszukiwawczo-ratunkowa u wybrzeży Singapuru. Amerykański niszczyciel USS John S. McCain płynął z rutynową wizytą do tego państwa, lecz tuż przed osiągnięciem swojego celu zderzył się z liberyjskim tankowcem Alnic MC. W wyniku kolizji doszło do uszkodzenia okrętu wojennego.

Obrazek

Zdarzenie miało miejsce minionej nocy na wschód od Cieśniny Malakka, która odgrywa ogromną rolę w międzynarodowym transporcie ropy naftowej, gdyż łączy Ocean Indyjski z Pacyfikiem. USS John S. McCain doznał uszkodzeń tylnej lewej burty, a w konsekwencji nastąpiło zalanie pobliskich przedziałów. W wyniku tej kolizji, pięciu marynarzy zostało rannych a czterech z nich natychmiast przetransportowano z pomocą helikoptera do singapurskiego szpitala. Obecnie trwają poszukiwania dziesięciu marynarzy, którzy zostali uznani za zaginionych. Z kolei niszczyciel zdołał samodzielnie dopłynąć do bazy morskiej Changi Naval Base.

Przypnij w rogu ekranu     https://www.youtube.com/watch?v=9Q06j-8aUJI



Bardzo podobna kolizja miała miejsce 17 czerwca również w środku nocy około 100 kilometrów od japońskiego portu Jokosuka. Niszczyciel USS Fitzgerald został staranowany przez filipiński kontenerowiec ACX Crystal. Statek uderzył w prawą burtę okrętu wojennego, niszcząc przede wszystkim kabinę kapitana. Nastąpiło również zalanie części maszynowni oraz kilku kabin załogi. Śmierć poniosło siedmiu marynarzy, dowódca niszczyciela Bryce Benson w ciężkim stanie został przetransportowany do japońskiego szpitala, zaś uszkodzony USS Fitzgerald został odholowany do portu Jokosuka.

Przypnij w rogu ekranu     https://www.youtube.com/watch?v=bJSdBO6Xtic



Dowódca oraz załoga niszczyciela zostali ukarani przez marynarkę wojenną USA, gdyż byli odpowiedzialni za nawigację i cała wina za to zdarzenie spadła na nich. Sprawa wygląda jednak o wiele bardziej tajemniczo, niż mogłoby się wydawać. Gdy zwrócimy uwagę na niektóre fakty możemy dojść do wniosku, że USS Fitzgerald mógł paść ofiarą ataku elektronicznego, zaś przepływający kontenerowiec miał zamiar zatopić okręt. Choć miał duże szanse, aby tego dokonać, ostatecznie zdołał go jedynie mocno uszkodzić. Warto przyjrzeć się manewrowi, jaki wykonał filipiński statek w pobliżu USS Fitzgerald - płynął przed siebie, następnie zawrócił, uderzył w okręt, po czym ponownie zawrócił, zgłosił kolizję i odpłynął.

Obrazek

Co łączy przypadek niszczyciela USS Fitzgerald z uszkodzonym minionej nocy USS John S. McCain? Otóż okręty te wyposażone są w zaawansowane systemy radarowe, które z jakiegoś powodu zawiodły i nie ostrzegły załogi przed zbliżającym się zagrożeniem. Podobnie jest w przypadku załogi kontenerowców, które najwyraźniej celowo uderzyły w amerykańskie okręty. Do dziś nie wiadomo np. dlaczego ACX Crystal zgłosił kolizję dopiero po 55 minutach.

Alternatywna wersja wydarzeń zakłada, że USS Fitzgerald i USS John S. McCain padły ofiarą ataku elektronicznego, który wyłączył systemy ostrzegania. Dlaczego akurat te okręty miałyby zostać zniszczone? 10 sierpnia, niszczyciel USS John S. McCain wkroczył na sporne terytoria Morza Południowochińskiego, mimo protestów ze strony Chin. Co więcej, te dwa amerykańskie okręty wojenne wyposażone są w morski system antybalistyczny AEGIS, który pozwoliłby się obronić w przypadku ataku rakietowego ze strony Korei Północnej.

Śledztwo w sprawie tych dwóch incydentów trwa. Wiele wskazuje na to, że nie były to zupełnie przypadkowe kolizje, a celowe działania. Komu mogłoby zależeć na uszkodzeniu lub zniszczeniu dwóch niszczycieli, które posiadają system odpowiedni do strącania północnokoreańskich rakiet? Można założyć, że w tle toczy się cicha wojna między Chinami a Stanami Zjednoczonymi, a jej efektem było właśnie wyłączenie systemów elektronicznych na amerykańskich okrętach.

Źródła:
http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=102034
http://edition.cnn.com/2017/08/17/polit ... index.html

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/tajem ... iara-ataku

-----------
Informacja z czerwca:

Niszczyciel USA zderzył się ze statkiem handlowym nieopodal Japonii

W sobotę rano, amerykański niszczyciel rakietowy zderzył się ze statkiem handlowym na wodach nieopodal Japonii. Doprowadziło to do licznych obrażeń członków załogi i braku możliwości doliczenia się siedmiu marynarzy.

Obrazek

Do incydentu pomiędzy USS Fritzgerald a statkiem handlowym doszło o 2:30 czasu lokalnego w sobotę, 56 mil morskich od japońskiej miejscowości Yokosuka, głosi oświadczenie 7 Floty USA na Tweeterze. W wiadomości można przeczytać, że do zderzenia doszło ze statkiem ACX Crystal, który płynął pod filipińską banderą.

Według przedstawicieli armii, dwóch członków załogi wymagało przetransportowania do japońskiego szpitala na Yokosuka, wśród nich miał znajdować się komandor Bryce Benson, oficer dowodzący na niszczycielu USS Fritzgerald.

Podczas kolizji z pokładu zniknęło siedmiu członków amerykańskiej załogi i do teraz nie udało się oszacować dokładnej listy rannych. Służby USA oraz Japonii prowadzą szeroko zakrojone poszukiwania zaginionych na wodzie.

„Incydent będzie poddany śledztwu,” głosi oświadczenie w sprawie zderzenia.

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/niszc ... al-japonii

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Re: Tajemnicze wypadki niszczycieli US NAVY Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: wtorek, 22 sie 2017, 20:31
Argon

reputacja wyśmienita
Galaktyka Andromedy
Ostatnio widziany(a):
czwartek, 26 paź 2017, 18:37
 
   
0
Wypadki mialy miejsce pozna noca, wtedy zaloga spi, malo kto czuwa, zwlaszcza po cieciach budzetowych w amerykanskiej armii, gdzie zwolniono mase wyzszych oficerow takich co im niewiele brakowalo do wojskowej emerytury, z oszczednosci. Nastepnicy nie czuja sie pewni czy sami emerytur doczekaja, po polsku nazywa sie to "kazdy ma na wszystko wyj*bane". Na statkach handlowych tyraja ludzie z biednych krajow, za niewielkie pieniadze, a podejscie do pracy takich ludzi, jest daleko nizsze niz nasze
Nowoczesne skomputeryzowane samochody, tak samo maja wypadki jak auta bez komputerow lata temu, ze statkami nie bedzie inaczej, liczy sie doswiadczenie zalogi, czujnosc, myslenie, a na zatloczonych akwenach wyhamowanie nie jest takie proste, statek w wadze tysiecy ton hamuje pare km.

The truth is out there
Re: Tajemnicze wypadki niszczycieli US NAVY Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: wtorek, 22 sie 2017, 20:39
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 4 lis 2017, 02:08
 
   
0
Nie do końca. Ostatnimi czasy mają miejsce różne dziwne anomalie związane z GPS na morzach. Ktoś testuje zabawę sygnałem.
Np. https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/ta ... u-czarnym/

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Re: Tajemnicze wypadki niszczycieli US NAVY Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: wtorek, 22 sie 2017, 20:41
Deus
Avatar użytkownika
reputacja bardzo dobra
Leci na Marsa
Ostatnio widziany(a):
środa, 22 lis 2017, 09:55
 
   
+1
jak czytam takie informacje to przypomina mi się dowcip:

Jest to prawdziwa rozmowa nagrana na morskiej częstotliwości alarmowej
Canal 106, na wybrzeżu Finisterra (Galicja) pomiędzy Hiszpanami a
Amerykanami 16 października 1997 roku.


Hiszpanie (w tle słychać trzaski):
Tu mówi A-853, prosimy, zmieńcie kurs o 15 stopni na południe, by
uniknąć kolizji... Płyniecie wprost na nas, odległość 25 mil morskich.

Amerykanie (trzaski w tle):
Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na północ, by uniknąć kolizji.

Hiszpanie:
Odmowa. Powtarzamy: zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe,
by uniknąć kolizji...

Amerykanie (inny głos):
Tu mówi kapitan jednostki pływającej Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Nalegamy, byście zmienili swój kurs o 15 stopni na północ, by uniknąć
kolizji.

Hiszpanie:
Nie uważamy tego ani za słuszne, ani za możliwe do wykonania.
Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na południe, by uniknąć
zderzenia z nami.

Amerykanie (ton głosu świadczący o wsciekłości):
Tu mówi kapitan Richard James Howard, dowodzący lotniskowcem USS
Lincoln marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych; drugim co do
wielkości okrętem floty amerykańskiej. Eskortują nas dwa okręty
pancerne, sześć niszczycieli, pięć krążowników, cztery okręty podwodne
oraz liczne jednostki wspomagające. Udajemy sie w kierunku Zatoki
Perskiej w celu przeprowadzenia manewrów wojennych w obliczu możliwej
ofensywy ze strony wojsk irackich. Nie sugeruje... ROZKAZUJE WAM
ZMIENIĆ KURS O 15 STOPNI NA PÓŁNOC! W przeciwnym razie będziemy
zmuszeni podjąć działania konieczne by zapewnić bezpieczeństwo temu
okrętowi, jak również siłom koalicji. Należycie do państwa
sprzymierzonego, jesteście członkiem NATO i rzeczonej koalicji. Żądam
natychmiastowego posłuszeństwa i usunięcia sie z drogi!

Hiszpanie:
Tu mówi Juan Manuel Salas Alcántara. Jest nas dwóch. Eskortuje nas
nasz pies, jest też z nami nasze jedzenie, dwa piwa i kanarek, który
teraz śpi. Mamy poparcie lokalnego radia La Coruna i morskiego kanału
alarmowego 106. Nie udajemy się w żadnym kierunku i mówimy do was ze
stałego lądu, z latarni morskiej A-853 Finisterra, z wybrzeża Galicji.
Nie mamy gównianego pojęcia, które miejsce zajmujemy w rankingu
hiszpańskich latarni morskich. Możecie podjąć wszelkie słuszne
działania, na jakie tylko przyjdzie wam ochota, by zapewnić
bezpieczeństwo waszemu zas✸✸nemu okrętowi, który za chwile rozbije się
o skały; dlatego ponownie nalegamy, sugerujemy wam, iż działaniem
najlepszym, najbardziej słusznym i najbardziej godnym polecenia będzie
zmiana kursu o 15 stopni na południe by uniknąć zderzenia z nami.

Amerykanie:
OK. Przyjąłem, dziękuję.

...myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji...
Mistrz Sapkowski
Re: Tajemnicze wypadki niszczycieli US NAVY Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: wtorek, 22 sie 2017, 20:44
neo
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
Na Nibiru
Ostatnio widziany(a):
środa, 22 lis 2017, 09:56
 
   
0
ja stawiam ze jest to granie na nosie... wiadomo ze Chiny nie uznają amerykanskiej obecnosci w tym rejonie i jest to element zagrywek - takie pokazywanie i macanie sie nawzajem....
Swego czasu ciekawie wyglądały incydenty na morzu czarnym z rosyjską flotą i amerykancy ostatnio juz sie tam nie pakują ;)

Przypnij w rogu ekranu     https://www.youtube.com/watch?v=DZmundI7OTQ

Re: Tajemnicze wypadki niszczycieli US NAVY Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: wtorek, 22 sie 2017, 20:54
Deus
Avatar użytkownika
reputacja bardzo dobra
Leci na Marsa
Ostatnio widziany(a):
środa, 22 lis 2017, 09:55
 
   
0
nie był bym taki kategoryczny... dowódca tego okrętu nie chciał użyć ostrej broni i uznał, że uszkodzenie steru lub śrub napędowych będzie wystarczającym argumentem...

...myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji...
Mistrz Sapkowski
Re: Tajemnicze wypadki niszczycieli US NAVY Przeczytane przez: 0 osoby    Napisane: piątek, 25 sie 2017, 23:19
szczyglis
Avatar użytkownika
reputacja mistrzowska
OFICER TECHNICZNY
Ostatnio widziany(a):
sobota, 4 lis 2017, 02:08
 
   
0
USA nie wyklucza, że niszczyciel USS John S. McCain mógł zostać zhakowany

Stany Zjednoczone prowadzą śledztwo w sprawie niedawnej kolizji amerykańskiego niszczyciela USS John S. McCain z liberyjskim tankowcem Alnic MC, do której doszło niedaleko Singapuru. Jak to zwykle bywa w takich sytuacjach, marynarka wojenna bierze pod uwagę każdą możliwość, lecz coraz więcej mówi się o prawdopodobnym cyberataku na okręt.

Obrazek

Przypomnijmy, że kilka dni temu USS John S. McCain zderzył się ze statkiem transportowym na wschód od Cieśniny Malakka. Amerykański okręt został poważnie uszkodzony, 10 marynarzy zaginęło, zaś 5 kolejnych zostało rannych. Do podobnej kolizji doszło 17 czerwca z udziałem niszczyciela USS Fitzgerald i filipińskiego kontenerowca ACX Crystal.

Przypnij w rogu ekranu     https://www.youtube.com/watch?v=-MqKmXnr8zU



US Navy prowadzi śledztwo w sprawie tych dwóch dziwnych incydentów. Nie ma obecnie żadnych dowodów na to, że amerykańskie okręty wojenne padły ofiarą cyberataku. Tak samo nie ma żadnych dowodów, które wskazywałyby na jakiekolwiek związki pomiędzy tymi dwoma zdarzeniami. Nie wiadomo również kto mógłby być odpowiedzialny za ewentualne ataki elektroniczne. Ciekawostką jest, że w samym 2017 roku doszło już do czterech takich wydarzeń z udziałem amerykańskich okrętów, wchodzących w skład tzw. Siódmej Floty.

Komentując ostatnią kolizję tankowca z USS John S. McCain, admirał John Richardson powiedział krótko, że marynarka wojenna będzie brała pod uwagę każdą opcję, wliczając w to cyberatak. Zdaniem niektórych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, sprawa jest co najmniej podejrzana i prawdopodobnie nie możemy tu mówić o zwykłym przypadku. Sam fakt, że aż cztery okręty z Siódmej Floty miały w ostatnich miesiącach problemy z nawigacją jest co najmniej podejrzany.

Nieoficjalnie głównym podejrzanym są Chiny. Jednostki wchodzące w skład Siódmej Floty, w tym USS John S. McCain i USS Fitzgerald, wykonywały misje patrolowe na spornych regionach Morza Południowochińskiego mimo zastrzeżeń ze strony Pekinu. Po niedawnych kolizjach ze statkami cywilnymi, dziennik China Daily zasugerował, że obecność amerykańskich okrętów wojennych zaczyna stwarzać zagrożenie dla żeglugi. Pewnych podejrzeń można również nabrać co do Federacji Rosyjskiej - niedawno na Morzu Czarnym odnotowano wielokrotne anomalie GPS, które prowadziły do problemów z nawigacją. Również w tym przypadku specjaliści nie mają wątpliwości, że ktoś celowo fałszuje sygnał GPS. Być może ma to jakiś związek z kolizjami amerykańskich niszczycieli.

źródło: http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/usa-n ... -zhakowany

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ] Utwórz nowy wątek   Odpowiedz w wątku  

POKŁAD KAJUT TEMATYCZNYCH Teorie Spiskowe

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników
Skocz do:  
Szukaj:
Wyświetl posty nie starsze niż: Sortuj wg


wysyłanie...czekaj...


Powered by phpBB © 2002, 2006 phpBB Group
upgraded by szczyglis /2017/ v. 3.1 | 20.08.2017 [ Dziennik zmian ]
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1
[ Time : 0.323s | 30 Queries | GZIP : Off ]